blocket.se

HAHAHA blocket.se gör verkligen min dag ibland, och då menar jag VERKLIGEN. Annonser i allmänhet för den delen.
Ska man verkligen skriva ALLTING/SANNINGEN i en annons? Som tex. den här "Rottis hane omplaceras pga att hans husse ska in i fängelse i ett år" När säljaren sen skriver följande "Hunden är mycket social och glad" Vi hundkunniga männsikor förstår och vet ju att så kan va fallet, alltså, man kan självklart ha en bra hund även om man är kriminell. Men hur bra låter det? Sen kanske inte Rottisen är ett ämne för okunniga men ändå...

Och den här.. "En Fint Hund" (Rubrik) "Säljes pga jag ska flytta och kan inte tar han med mig. Han är en blandning av (diverse raser) bla. newfonlang ? (Någon ny ras?) Han har DESSUTOM mycket bra lydnaden."

Vad hände med svenskan/stavningen i den annonsen? Visst går det ju att tyda, men för mig är det ändå hysteriskt roligt att läsa sånt här.

Det va för ett par månader sen som jag fick upp ögonen för såna här gudkorn. Då jag hittade en annons utav någon som önskade byta sin hund mot en fågel...? Det är utom mitt förstånd, iofs hatar jag fåglar/är rädd för dom men ändå? Det är väl iaf liiiite skillnad på en hund och en fågel? HAHA men den va fin och sen dess är jag fast i att läsa annonser.

Sånna här små godbitar brukar dyka upp någon gång dagligen, så är ni som jag(onda och gottar er i folk som inte kan stava och ska in i fängelse) så kan jag varmt rekomendera blocket.se och annonsmarknader i allmänhet.

Ett gott skratt förlänger livet..

Kommentarer
Postat av: Pia

Haha. :D

2009-02-26 @ 23:51:46
URL: http://pijah.blogg.se/
Postat av: Ema

Varför är jag inte förvånad över att denna säljare kommer från Bårås?



736.jpg" rel="nofollow">http://www.bestofblocket.se/bilder/fullsize.php?v=blocket736.jpg

2009-02-28 @ 00:37:16
URL: http://pudelochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0