Söndag

Lisa och jag begav oss hemmåt runt tolv snåret och hemma väntade självklart super-glada-vilda Liss som hade saknat mig och var redo för dagens äventyr. Vallning hos Stina såklart! Vad snäll hon är som tar sig an oss fårskallar ;) hehe, speciellt mig. Liss börjar bli ganska duktig nu tycker jag..(och Stina med, hon säger det iaf;) hehe) Helt otroligt hur en hund kan ha så mycket "medfött", kan dom inte få lite lydnadsmoment eller freestyleröresler medfött också? Tex. ett perfekt fotgående skulle va fint! Liss börjar sakta med säkert gå ut lite bättre och hämta upp fåren i vår höger/ vänster träning. Men ibland blir man ju såååå sugen på att bara rusa rakt på när man fått legat en stund och suktat på dom där krulliga varelserna. Tur att stanna/ligg kommandot sitter! Jag blir alltid så lycklig och nöjd med Liss efter ett vallnings-pass! Hon har ju mer koll än mig och vet vad som ska göras, det är inte så vanligt i annan träning.. och ofta räddar min lilla ängel situationen när jag klantar till mig. Kanske borde jag anamma lite ifrån Liss improvisation i vallningen till tex. freestylen. Alltså jobba och träna lite mer med shaping. Att hon får pröva sig fram själv tills det blir rätt. Då slipper man onödiga klonflikter för att hunden inte förstår exakt vad man menar. Det tåls att tänka på. Även om träningssitutationer inte är vår svaga sida direkt.

Kommentarer
Postat av: Emma

2009-02-23 @ 11:19:31
URL: http://pudelochjag.blogg.se/
Postat av: Emma

Det är otroligt intressant att följa dina dagar Empan. riktigt roligt må jag säga. Pus

2009-02-23 @ 11:21:12
URL: http://pudelochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0