Att ta ett svårt beslut..

Nu har jag tagit ett beslut eller jag har iaf försökt lova mig själv och Liss att vi ska sluta tävla.
Så fort vi tagit vårt FSD1 ska det räcka med freestyle för vår del, vi ska alltså inte tävla freestyle på mååånga år.
Uppvisningar ska vi fortsätta med och vi ska självklart fortsätta träna och utvecklas men inge mer.
Tanken är att vi ta ett uppehåll och kanske starta klass 2 och i så fall tidigast 2011.

Jag HATAR verkligen att tävla, jag mår psykiskt och fysiskt dåligt i flera veckor innan en tävling.
Det känner Liss, vilket leder till att hon inte heller tycker det är så kul att tävla, jag blir stel, arg och ställer en masa krav på henne. Först och främst så beror det på mig, men också mår jag dåligt för jag känner att jag aldrig kan lita på om Liss kommer hålla på en tävling. Kanske är Liss ingen riktigt tävlings-hund heller? Jag är definitivt ingen tävlings-människa iaf!

Synd bara att det nuförtiden känns som att man MÅSTE tävla för att bevisa vad man själv och ens hund kan.
Få registrerade resultat i allting. Nu har jag sån tur att Liss och jag ofta har möjlighet att medverka vid en hel del uppvisningar så vi ändå får visa upp hur duktiga vi är :)
Uppvisningar går oftast hur bra som helst för oss, för jag vet att det inte är just en tävling.

Under 2009 och 2010 ska vi i stället få till en liten agility-start och se vart de bär..
Känns som att jag inte "bryr" mig lika mycket om ifal det skulle gå dåligt på en agility tävling. Eftersom vi inte alls lagt ner så mycket tid på det och det aldrig har vart vår huvud-sport. Så förmodligen kommer agilityn gå väääldigt bra eftersom jag kommer ha en helt annan inställning på tävling och ett helt annat humör! Plus att agilityn igentligen är Liss favorit sport!
Men ingen mer lydnad och freestyle press under dom här åren.

Kanske kanske blir det ett VP under kommande två år också :D så vi har nog en del att kämpa med ändå ;)

..och det va också det VIKTIGASTE jag lärde mig och behövde höra, på Eva Bodfäldts föreläsning, "Alla är inte tävlingsmänniskor"

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hahaha, jo!

2009-03-25 @ 17:15:37
URL: http://vildangeel.blogg.se/
Postat av: stina

vi ska göra nog göra riktig agilitymänniska av dig ska du se;)

2009-03-25 @ 19:31:26
URL: http://mattssonmeg.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahaha, jo!

2009-03-25 @ 22:23:20
URL: http://vildangeel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0