Matförgiftning och får..

Jag har blivit matförgiftad, vet inte hur det här har gått till men det måste vara en matförgiftning och inte en magsjuka med tanke på att det endast varade i ca 24timmar. När allt kommit ut så slutade det bara.
Jag tänker inte gå in på några detaljer för dom flesta vet hur man mår/beteer sig när man har just magsjuka eller magproblem i allmänhet.
Vilket har lett till att jag missat 2 skoldagar den här veckan, inte bra!
På något sett är det inte lika "roligt" att va hemma när man är sjuk på riktigt.
Liss är som en duracell kanin och sitter vid dörren och piper eftersom jag inte orkat göra något med henne, mer än korta promenader, på drygt två dagar.
Efter attacker av diverse slag, en hel natt, har jag kännt mig helt slut.
Börjar nu, som tur är, känna mig på bättringsvägen och hoppas att jag ska kunna jobba i morgon och framförallt träna med Liss i helgen!

Pappa har hört ifrån en bekant att han tröttnat något fruktansvärt på sina får och vill sälja dom super billigt.
Dom vill jag ha! Köp köp köp... Problemet är bara att jag inte har någonstans att ha dom.
Jag vill verkligen hitta någon som kan tänka sig hyra ut lite mark så Lisa och jag kan köpa oss några tackor, men vart ska man leta? Jag ska göra några försök och ringa/kolla runt lite med bekanta och hoppas på det bästa.
Skulle va kanon med egna får nu till våren!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0