Dumma kyla, dumma snö!

Ja, snön och kylan håller i sig och det gör det verkligen inte lätt för mig och mina hundar.
Liss får man nästan tvinga ut igenom dörren när det är -15 eller mer sen hoppar hon runt på 2-3 stackars ben.
Shep han förstår inte riktigt sitt eget bästa man verkar efter en stund också att börja frysa..

Usch jag får så dåligt samvete känner mig som världens sämsta hundägare som inte kan låta mina hundar va ute och springa ett par timmar om dagen, som de är vana vid :(
Det märks att dom båda är understimulerade, köksträning och korta promenader/springpass på 15-30min räcker inte!

Helst vill jag slå mig själv hårt i huvudet och ta med mina stackars hundar till ett varmt land och låta som va ute och leka hela dagen...

Dumma snö, dumma kyla, dumma sverige, dumma matte!

Jag och Lisa ska försöka få tag i ett ridhus i ett par månader framöver så man iaf kan träna lite bättre och i en nyare miljö än köket.
För inte är det lätt att träna fotgående med en hund som hoppar på tre ben och en matte som halkar och slår sig titt som tätt.

Idag skiner solen men då är jag förstås i skolan, ska försöka åka hem på lunchen så det får springa lite medans det inte är iskallt och sen får det bli inköp av hundskor och varmare täcken!

Bara för att klaga lite mer så hatar jag verkligen vinter och snö och allt sånt där, det räcker väl med en 10cm så det blir lite ljusare men inte mer! och inte 22 grader kallt! Herregud!

Men jag ger inte upp, ska mina hundar för stimulans och träning så ska dom, oavsett lager kläder på mig, på dom, hundskor, ridhus ja, jag köper det men inte i all evighet, spanien here we come!

Kommentarer
Postat av: Kimsan

Det på nånö vi körde agility i var bra och inte så långt bort, du kan ju alltid höra med Stina om nummer och hur mycket det kostade?

2010-02-24 @ 16:13:20
URL: http://kimsantipsar.blogg.se/
Postat av: Sarah

Är de så frusna dina vovvar? Jobbigt. :/ Tosca är nerklippt, men springer mer än gärna flera timmar i snön i alla fall, det bekommer henne inte. ;p Väldigt skönt!



Jag är i alla fall på att träna i ridhus, kan ju vara bra träning inför tävlingen i Solna. ;) Undrar föresten när de tänker lägga upp anmälan till den tävlingen? Hmm.

2010-02-25 @ 11:55:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0