Foder

Jag har länge kört samma foder till Liss och shep. Inte utav lathet utan mer för att jag inte alls tänkt så mkt på det.
När shep va valp fick liss äta valpfoder då hon innan åt hög energi fodret av samma märke och när shep växte upp böt jag så att båda åt de liss ätit innan. (bozita robur performance)

Shep har alltid vart väldigt kräsen så för ett år sen böt jag foder till båda hundarna, magnussons meat & biscuit work som Liss fick som kräsen unghund. Det har funkat prima fram till för ett par månader sen. Liss började bli tjock och shep åt knappt. Började blanda med färskfoder till honom som funkat sådär. Men nu har jag insett att mina hundar har alla olika behov och de behöver foder där efter. Planen är följande. Liss får äta magnusson för "vanliga hundar" då hon inte rör sig lika mkt av sig själv längre på promenad osv. Shep kommer få prova pro plans laxfoder som förhoppningsvis faller honom i smaken. Jetta fortsätter med sitt valpfoder ifrån eukanuba.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0