Dålig bloggare...

Ja nu va det ett tag sen igen som jag skrev i bloggen MEN nu har jag faktiskt lite att skriva om också :)
Jag har hunnit fylla år och fått både en dator och en kamera i 20-årspresent, väldigt behövt faktiskt!
Har ingen aning om modeller och fuktioner på all elektronik men det ger sig nog.
Fick även ett våffeljärn som ska bli super gott att använda :)
För tillfället bor jag, Martin och hundarna i Martinsbrors lägenhet här i grind i norrtälje och vi trivs verkligen med att sköta oss själva! Det känns som att vi alla fyra är väldigt harmoniska av att va vår "egen familj" med egna rutiner osv.
Boendet är dock på obestämd framtid så det lutar åt att jag bosätter mig hos mamma så småningom om vi inte hittar något eget. Usch vad svårt det ska va!
Hundarna och jag har även hunnit vart ute hos Stina och vallat och ÄNTLIGEN börjar Shep mogna även där :)
Såg riktigt lovande ut för lillkillen! Tidigare har han mer jagat fåren än vallat, inte använt huvuet alls.
Liss gick även hon som en klocka! Kanske är det bra med pauser i hundträning ibland?
Ofta får jag dåligt samvete om vi inte tränat någon sport på ett tag men oftast ser det mycket bättre ut efter pausen. Det faller liksom på plats.
Nu kanske vi kan satsa på VP både för Liss och Shep under året :) Jakten på egna får att träna på fortsätter!
Vill gärna starta Shep i lydnaden och freestylen också.
I lydnaden har vi några moment kvar för klass 1 och sen även finslip såklart.
Spyr till och från på allt finslip, börjar märka att jag nog inte är någon lydnads människa.
Eller så är det för att jag inte tränat lydnad lika mycket som tex. freestyle och inte lärt rätt ifrån början? Aja det går iaf framåt, sakta men säkert och jag lär mig ju mer och mer jag med :)
I freestylen vill jag hitta rätt låt till Heppis. Så svårt att bygga program och lära in rörelser annars tycker jag. Ofta kan jag se flera rörelser framför mig som passar till just den låten och SEN lr jag in dom. Lite annorlunda jag :P
Lovar att bjuda på lite bilder nu när jag äntligen har en kamera men idag va inget roligt väder alls för fotografering.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0