Kraxig kråka

Japp den har nått oss med, kennelhostan alltså.
Shep låter som en kraxig kråka och ser fruktansvärt ledsen ut när en attack sätter in. Då tröstar jag honom lite faktiskt, han tittar nämligen på mig som att det vore något fel med att hosta.
Stackars...
Annars äter och dricker han bra samt verkar pigg så det är nog ingen större fara.
Dock känner jag att jag ringer efter hostdämpande om det blir minsta värre. Tror han påverkas psykiskt av attackerna.
Vi som inte träffat några andra hundar på över två veckor, men det smittar oerhört lätt och eftersom Lisas hundar börjat hosta kunde man ju gissa att mina också skulle få det.
Liss och Shep träffade nämligen Lisas hundar för ca två veckor sen, självklart innan den brutit ut men det räcker ju med ett sånt lurigt virus.
Nu blir det alltså ingen träning för mina hundar i ridhuset imorgon :(
Vi får inte smittas och Shep måste vila ett tag framöver...
Dumma hosta!

Kommentarer
Postat av: Nancy

Asch...det lät inte alls nå kul. Krya på er.

2011-03-19 @ 08:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0