Lydnadsförbud!

Den kommande veckan sätter jag lydnadsförbud i Sheps och min träning!
Här märkt att tragglandet mer skjälper än hjälper. Lydnadsträningen ska ju också va rolig :) Inte en evighetsträning.
Så kommande veckor ska vi lägga krutet på andra övningar, bla. är planen klickerträning, koncentration och nya freestyle rörelser. Kanske kan det bli lite vallning också om bara den dumma isen smälter i hagarna.

Kvällens shaping pass med båda hundarna gick förövrigt riktigt bra.

Liss fick en svårare uppgift. Lägga tvätt i tvättkorgen. Började bra märkte dock att jag höll på för länge. Musen blev trött, frustrerad och började pipa sedan jucka på mig. Haha. Men något pass till så ger det sig nog hon förstod så mycket som att det va något med klädesplagget och tvättkorgen. Dagens resultat blev - kasta tvätten och pricka korgen ifrån alla olika håll. Närmast kom hon när plagget landade ochh fastnade på korgens handtag.

Shep körde först lite frishaping och det gav sig, fort till och med. Han bjöd på flera olika huvud-rörelse och även lite tassarbeta. Sedan blev det paus och avslutade med att han fick gömma huvudet i en papperskasse. Gick perfekt!
Så lillkillen kan nog tvätta han med snart ;)

Kommentarer
Postat av: Nancy

Gud så skönt med lydnadsförbud............

2011-03-10 @ 20:38:03
Postat av: lisa

Haha härligt att få hjälp med tvätten ;)det skulle jag åxå behöva om man säger så....

2011-03-11 @ 09:30:35
URL: http://lisasfyrbenta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0