Hyssen håller i sig

Som rubriken lyder fortsätter Shep att vara lite små jobbig. Har dock bestämt mig för att ha honom kopplad hela tiden och inte "låta" busstrecken hända alls. Blir mycket bättre så än att gå in i konflikt.
Bara han inte biter sönder kopplet som han gjorde härom dagen så funkar metoden bra ;)
Börjar mer och mer känna att BCn kanske inte är en ras som passar mig till 100%.
Visst är Shep och Liss väldigt olika men det finns fortfarande självklart vissa rastypiska drag hos dom båda som jag inte gillar.
Man kan säga att min tanke om BCn just nu är såhär, de är så rädda för att göra fel att det oftast blir fel.
Sen finns det absolut saker som jag älskar med rasen också och framförallt mina bebisar! Missförstå mig inte!
Men jag tror att jag kommer prova en annan ras i framtiden och se.
Inget fel med det anser jag :) Hur ska man annars veta vad man är ute efter.
Frågan är bara vad... Men det tål att tänka på.
Ovanstående beror inte bara på att dom är jobbiga just nu ;) Haha
Annars har jag typ hjärn-stillestånd i min träning. Vet inte vad jag vill lära hundarna och framförallt Shep.
Men det finns iaf några spännande planer under året på utbildningar/kurser så jag kan bli inspirerad.
Några är redan klara, agilityinstruktörsutbildning, allmänlydnadsinstruktörsutbildning och helgkurs i belöningsteknik.
Sen hoppas jag på vallningsläger, freestyleläger, lydnadsläger/helgkurs :) Det är vad jag behöver ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0