Knäppa vovvar

Shep är verkligen odräglig just nu, blir så trött!
Han är inte alls sig lik, lyssnar inte, fullföljer inte moment, bryr sig inte ett dugg om mig osv.
Det är vardagen som är värst, ständiga konflikter känns det som.
Jag gillar verkligen inte och vill verkligen inte va arg och säga åt mina hundar/höja rösten men just nu gör dem mig tokig!
Ja Liss är precis som vanligt, det är just det! Men hon beteer sig nästan bättre än Shep.
Ni som känner mig vet att folk ofta tror att det är Shep som är den "äldre hunden" och Liss den yngre för att han är så följsam och hon så, ja, speciell ?.
Sheps fotgående har helt plötsligt fått en ny betydelse "näsan i backen så fort du kan" -ungefär.
Hoppas att det bara är en fas annars blir det blocket, 2 för 1(krona).
Jag som är så träningssugen också inge kul om man hunnit bli irriterad innan man ens kommit fram till det uttänkta träningspasset.
Fick höra att det kanske är överstimulering ? Tycker inte att jag tränar så mycket men understimulering är det iaf inte ;)
Jag har iaf tävlingsplaner i sommar och då vill jag inte ha några knäpp-göks-hundar med mig på planen.
Vi får annars hoppas på att nosen i backen och hälsa på publiken(som shep gjorde under lördagen uppvisning, inte under själva freestyleprogrammet men under platsliggning) blir uppskattade trick!

Kommentarer
Postat av: Nancy

Låter mer som han testar dig. Sista könsmognaden åxå snart. Kram

2011-05-12 @ 18:24:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0