En djävul med horn i valp-förpackning

Jag förstår inte hur den här lilla skitungen kan tilltala mig så mycket! Jetta är helt klart den jobbigaste, vildaste och busigaste hund/valp jag någonsin haft hon sätter mig ständigt på prov och i vardagen måste jag oftast försöka tänka om för att nå fram till henne på rätt sett. MEN hon och jag klickar helt klart och känslan att träna henne och umgås med henne är något helt fantastiskt! Hon köper alla mina träningsövningar i lydnad och freestyle och i vardagen blir vi ofta stilla stående, tittande i varandras ögon och får det vi vill säga till varandra sagt på det sättet.
Jag älskar att hon kan gå från 0 till 100 eller 1000 på mindre än en millisekund och hennes coola skärpa som hon oftast lägger på rätt saker. Nog är det gry i tösen allt och under 2012/2013 kommer vi ha som mål att komma med i talanggruppen i lydnad. Hoppas vi når det med blod, svett och blåmärken, inga tårar här inte iaf inte ifrån hennes håll ;) Gud va jag kan skratta åt hennes alla tokiga och livsfarliga påhitt! Tokstolla!

Ganska söt ändå ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0