En ny hund?

Senaste tiden har jag verkligen känt att shep vart som en helt ny hund iaf i vardagen. Han har vart piggare, busigare och mer "på". Men igår när vi skulle träna lite lydnad i ridhuset så kändes det precis som att han föll tillbaka till den försiktiga, mjäkiga och omotiverade prins som han vart i träning till och från. Nu känns det isf som att jag äntligen kan sätta ord på känslan och min beskrivning är att "det känns som att han alltid blir besviken på belöningen". Jag tycker att jag vart påhittig med olika sorters belöningar, lek-kamp och jakt med och utan leksak, med annan person, distansbelöning - godis i skål, kastat godis, leksak synlig och gömd och godis hos mig. Jag har provat allt ifrån leversnittar till rå köttfärs och kokt fälskfile. Bollar i flera storlekar och material, trasor i flera storlekar och material, gosedjur i flera storlekar och material. Min fantasi har har tagit slut! Hoppas vi får bra tips på onsdag när vi ska gå kurs för Anne Dahlin :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0