Need for speed - Jetta

Det har inte blivit så mycket skrivet om hundarna och deras träning osv på sistonde. En anledning till det är att jag har väldigt mycket att göra och har i och med det bort prioriterat bloggen, en annan är att Liss och Shep ligger lite i vila ifrån träning. Så jag tänkte skriva lite om Jetta i detta inlägg.
Tösen växer så det knakar och kravet på aktivering ökar mer och mer.
Vi har vart på en privattimme hos Anne Dahlin där vi fokuserade mycket på att hon ska kunna gå ner i varv och bli passiv, något som jag tidigare tyckt vart väldigt svårt att träna med Jetta, jag har vart så rädd för att göra fel.
Eftersom hon inte gärna blir stilla blir det alltså en liten strid först och jag har nog bara vart rädd för att hon helt enkelt ska vinna den striden. Vi fick även lite n ya verktyg för hur vi ska jobba vidare med fotgående, skojigt! :)
Annars är tanken att lägga all energi på att hon ska fungera bra i vardagen så saker som inkallning, gå ordetligt i koppel, hundmöten osv är något som vi behöver lägga allt krut på just nu. Liten blir stor och med det kommer ju också "större problem" ;)
Här är några bebis-bilder som Anna tagit utav kullen när de är ca 5-6veckor tror jag :)
Foto: Anna Osicka, http://annaochpepzi.blogg.se/
Söt så man döööör! Nu är hon fortfarande sötast, på bild ;)

Kommentarer
Postat av: Malin

Såååååå sööööt!

Ses idag! Då får vi smörgåstårta! :)

2012-04-01 @ 09:08:32
URL: http://olydigahundar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0